• 최종편집 2024-05-08(수)
 



산업 현장 필수품으로 널리 알려진 전동공구의 구매 트렌드가 변화하는 가운데 간편한 휴대성과 유선 못지않은 파워를 장착한 신제품으로 국내 전동공구 시장 점유율을 넓혀가고 있는 해외 전동공구 업체들의 경쟁이 치열하다. 전문가들의 입장에서는 잔고장이 없고 가볍고 안정적으로 작업할 수 있는 효율적인 제품을 찾게 되는데, 모든 것이 만족스런 제품이라면 조금 비싸게 주고 사는 것도 망설이지 않는다. 전문가 맞춤형 제품으로 최고 스펙의 혁신적인 제품과 서비스로 한국의 프리미엄 전동공구 시장을 선도해 온 TTi Korea의 ‘밀워키’는 그런면에서 꿈의 공구다. 2020년 새해, 박용범 TTi Korea 한국법인 사장을 만났다. 부드러운 외모에 확신에 찬 카리스마 있는 모습으로 더 나은 밀워키 한국법인을 기대케 하는 그와의 인터뷰를  정리해봤다. _김민진 기자



한국법인 설립 7년, 연평균 50%씩 성장
TTi코리아 무선충전 기술로 아시아 시장을 압도하다



Techtronic Industries Company Limited(TTi)는 1985년 홍콩에 설립된 아시아 최대 제조/무역회사로 산업용 건설 장비, 전력도구, 측정도구, 실외 전원장비, 청소 장비 등을 제조/판매하고 있는 글로벌 기업입니다. TTi는 각 산업 분야를 선두 하는 Milwaukee, AEG, Hoover 등 총 12개의 세계적 브랜드를 보유하고 있으며, 북미, 유럽 등 전 세계 40개 관할지역에서 2만 4천여 명의 정규 직원들이 근무하고 있습니다. TTi의 2018년 전체 매출은 한화 9조 원 이상으로 2017년 대비 15.8% 성장이라는 쾌거를 이루었습니다.
그중에서도 TTi의 떠오르는 강자로 자리매김하고 있는 한국법인은 서울 서초구에 위치, 현재 70여 명의 정규직원이 근무하고 있으며, △서초, 청계, 부산 서비스센터 △광주 밀워키 센터 △평택 밀워키 홍보관 등 다양한 채널을 운영하며 적극적인 대외 커뮤니케이션을 진행하고 있습니다. 또한 TTi코리아는 연평균 50%의 성장을 기록하며 TTi 아시아 매출의 60% 이상을 차지하고 있습니다. TTi 코리아의 이런 놀라운 성장은 제품 개발을 위한 지속적인 투자와 공격적이고 혁신적인 마케팅이 있기에 가능했습니다.
둘째로, 업계에서 유일한 현장 마케팅 전문가 JSS팀(Jobsite Solution Specialist)의 역할을 빼놓을 수 없습니다. 프리미엄 공구를 취급하는 만큼 구매에 앞서 체험하고자 하시는 분들이 많이 있습니다. 이에 JSS팀은 박람회, 로드쇼 등 고객과의 최접점에서 제품 체험의 기회를 제공하여 사용자들이 목적에 따라 올바른 공구를 사용할 수 있도록 돕고 있습니다. 전국에 뻗어 있는 15여 명의 JSS팀은 본사의 과감한 투자 없이는 불가능한 팀으로, TTi 성장에 중추역할을 한다고 말씀드릴 수 있습니다.
마지막으로, ‘결국엔 사람’이라는 모토로 서로 배려하고 협동하는 조직 내 분위기가 내부 결속력을 다지는 데 큰 힘이 되고 있습니다. 앞으로도 TTi코리아는 사람 냄새나는 따뜻함과 도전을 멈추지 않는 자세로 공구업계의 선두에서 혁신을 주도해 나가겠습니다.



최첨단 배터리를 내세운 밀워키 전동공구,
TTi 코리아를 이끌다



TTi매출의 약 86%는 전동 공구, 수공구, 액세서리, 14%는 미국 국민 청소기 브랜드 Hoover와 같은 청소 장비가 차지하고 있습니다. TTi 코리아의 대표 브랜드로는 밀워키(Milwaukee), 에이이지(AEG), 엠파이어(Empire) 등을 들 수 있으며 그중 한국사업의 핵심인 밀워키는 1924년 미국 위스콘신 주에서 시작하여 현재 100년 이상 된 북미 프리미엄 브랜드로, 업계 최다 특허기술을 보유하며 꾸준히 미주 시장의 선두를 지키고 있습니다. 특히, 밀워키는 업계 내에서 동일 볼트(12V, 18V)로 호환 가능한 제품의 범위가 가장 넓어, (M12: 100개 이상/ M18 : 200개 이상) 전 세계 시장에서 폭발적인 인기를 얻고 있습니다. 또한 올 하반기에는 세계 최초로 선보이는 무선 경장비 MX FUEL을 런칭하여, 건설업계에 최강의 솔루션을 제공할 예정입니다.



세계 최고 반도체 기업도 놀란,
밀워키 배터리에 대한 자부심




밀워키 전동공구의 핵심이라 할 수 있는 ‘M12, M18 배터리’에는 세계 최고 반도체를 생산하고 있는 국내 기업들의 셀(cell) 기술력을 탑재하여, 업계에서도 고성능의 제품력을 인정받고 있습니다. 특히 TTi가 유독 혁신적인 배터리 제조에 심혈을 기울이는 모습을 보고, 협력 반도체 기업에서도 밀워키와 같이 배터리에 집중하는 기업은 유일무이하다는 평을 받기도 하였습니다. 이와 같이 밀워키는 세계 최고 반도체 기업들의 주요 VIP 고객사로 장기적인 협력관계를 맺으며, 앞으로도 과감한 투자와 연구를 계속 이어 나갈 예정입니다.


2018 Milwaukee Hero Day

20년 공구 인생의 터닝 포인트, 밀워키


서정주 시인은 ‘나를 키운 건 8할이 바람’이라 했습니다. 이 표현을 빌려 지금의 저 자신을 표현하자면 ‘나를 이끈 건 8할이 전동공구 시장의 따뜻함’이라고 말할 수 있습니다.
20년이 넘도록 공구업계에서 종사한 가장 큰 이유는 입사 초기 느꼈던 전동공구의 기술적인 매력과 대리점과의 따뜻한 인간적 관계 때문입니다. 이런 업계의 성향에 매료되어 우직하게 공구인의 길을 걷던 중, 2010년 저에게 인생의 터닝포인트가 찾아왔습니다. 바로 세계적인 공구 브랜드, 밀워키의 한국 법인 설립을 맡게 된 것입니다. 미주, 호주에서 선두를 달리는 브랜드라는 자부심과 본사와의 좋은 인연 덕분에 시작하게 되었지만, 당시 밀워키라는 브랜드는 아시아에서는 본격적인 사업을 시작하지 않은 상태여서 일을 이끌어 나가기가 마냥 쉽지만은 않았습니다. 그래서 2년간 기존 업계에서 해오던 방식과 다르게, 더욱 유연하고 기발한 마인드 셋으로 법인 설립을 준비하였습니다. 그 노력의 끝에 2012년 10월, 공유오피스에서 단 2명의 직원으로 ‘TTi 코리아’를 시작할 수 있었습니다.

그 이후 밀워키 코리아는 과감한 투자와 연구를 통해 한국 공구시장에서 폭발적인 성장을 이어 나갔습니다. 실제 한국 시장 내에서 경쟁사에 비해 20년 정도 늦은 후발주자임에도 불구하고, 연평균 50%를 성장하며 설립한 지 7년 만에 약 4~500억 원의 매출을 달성, 아시아 시장을 주름잡는 공구 기업으로 거듭나고 있습니다. 또한 매년 끊임없이 다양한 신제품을 출시하여, 공구 업계를 압도하고 있습니다. 밀워키는 작년 한 해에만 한국시장에 30여 개의 신제품을 런칭하였습니다. 한 달에 2~3개꼴로 신제품을 출시할 수 있다는 것은 그만큼 제품과 기술에 대한 자신감과 확신이 있다는 것을 의미합니다. 이렇게 지속적인 연구를 바탕으로 꾸준히 매년 수십 개의 신제품을 출시하는 곳은 밀워키가 국내에서 유일할 것이라 확신합니다. 앞으로도 초심을 잃지 않고, 밀워키만의 독보적인 프리미엄 공구를 계속해서 선보이며 업계의 새로운 역사를 써 내려가겠습니다.


변화는 있어도 변함은 없는, 직원이 행복한 회사 TTi


TTi코리아를 설립하면서 어떤 회사가 최고의 기업일까 고민했습니다. 고민 끝에 내린 결론은, 직원이 행복한 회사였습니다. 아침에 일어나서 출근하고 싶은 회사, 내일이 기대되는 회사, 그런 환경 속에서 직원들이 보다 즐겁고, 열정적으로 업무에 임하다 보면 회사와 직원이 함께 성장할 수 있을 거라 믿어 의심치 않습니다. 앞으로 TTi가 발전해 나가면서 여러 가지 작고 큰 변화들이 일어날 거라 예상됩니다. 그럼에도 불구하고 직원들의 행복을 1순위로 두는 변함없는, 그런 행복한 TTi코리아를 만들어 나가겠습니다.




독보적 기술력으로,
대한민국 우수 인재를 육성하는 글로벌 기업 TTi



지난 12월 11일 한국해양대학교에서 진행된 MOU 체결은 TTi 한국법인 설립 후 처음 시행한 산학협력으로 그 의미가 남다릅니다. TTi코리아는 단순 기부를 넘어, 미래 인재를 육성하는데 큰 관심을 두고 있습니다. 그중에서도 첨단 기술, 과감한 투자로 한국 조선업의 인재를 양성하고 있는 ‘한국 해양대학교’와 독보적 기술, 도전 정신을 강조하는 ‘TTi코리아’가 그 길을 같이 한다고 생각되어 적극적으로 MOU를 체결하게 되었습니다.
나아가 TTi코리아는 밀워키 공구 기증을 넘어, JSS(Jobsite Solution Specialist)팀이 학교를 방문해 학생들을 대상으로 올바른 장비 사용과 현장 안전에 관한 다양한 교육을 추진할 계획입니다.
또한 한국해양대학교를 시작으로 앞으로도 조선업계 뿐만 아니라 철도, 항공, 소방 등 대한민국을 이끌어 갈 우수 인재들이 전문 기술을 익히고, 국가 산업에 이바지할 수 있도록 지원활동을 적극 확대해 나갈 것입니다.
더불어 TTi 코리아는 우수한 대학생들을 채용하여 글로벌한 인재로 양성시키는 LDP(Leadership Development Program)프로그램을 올해 더욱 확대할 계획입니다. LDP는 해외 각국에 뻗어 있는 다국적기업 TTi의 장점을 살려, 신입사원들에게 2개 부서에서 순환 근무를 할 수 있도록 하는 리더십 양성 프로그램입니다. 국내에선 지난해 12월, 처음 시행했음에도 불구하고 글로벌 인재로 성장을 원하는 대학생들의 폭발적인 반응을 얻었습니다. 이에 TTi는 LDP 프로그램을 앞으로 꾸준히 시행하여 더욱 많은 학생들에게 세계무대 진출이라는 기회를 제공하고, 더불어 청년 고용 확대라는 측면에서 한국 경제에도 더욱 활력을 불어넣고자 합니다. 
마지막으로 TTi 코리아는 2019년부터 必환경 시대에 걸맞게, 환경보호를 위한 ‘밀워키 Save Earth 마일리지 프로그램’을 시행하고 있습니다. Save Earth 마일리지 프로그램은 수명이 다한 폐배터리 반납 시, 밀워키 상품을 구매할 수 있는 마일리지로 돌려드리는 특별한 환경보호 프로젝트입니다. TTi는 이미 높은 수명과 내구성을 갖춘 고성능 배터리를 출시하여 폐배터리 발생률을 최소화하고 있지만, 불가피하게 수명이 다한 폐배터리가 생길 경우 무분별하게 방치되어 환경을 오염시키는 것을 막기 위해 본 프로그램을 적극 진행하게 되었습니다. 앞으로도 기업들이 눈앞의 목표를 쫓아가다 보면 공생하고 있는 우리의 환경을 간과하기 매우 쉽습니다. 빨리 달리기보다 멀리 내다보는 TTi는 ‘지금이 아니면 언제? 우리가 아니면 누가?’라는 마음가짐으로 환경 보호에 더욱 앞장선 글로벌 전동공구 기업의 모습을 보여드리겠습니다.


2020년, TTi코리아의 혁신과 성장의 해


2020년도 TTi 코리아의 주요 키워드는 ‘혁신’과 ‘성장’입니다.
요즘과 같이 급변하는 시대에 창의력은 무엇보다 중요해졌습니다. 이 창의력에 열정과 도전정신이 더해진다면, 더욱 큰 시너지를 낼 수 있다고 확신합니다. TTi코리아는 지난 7년간 남다른 끈기와 도전정신으로 끊임없이 발전해 온 만큼, 2020년에도 시장을 선도하는 혁신적 제품으로 성장을 멈추지 않겠습니다. 밝아온 2020년 경자년은 모두가 혁신을 통해 크게 성장하는 한 해가 되길 기원합니다. 더불어 2020년 더욱 성장하고, 폭넓게 사회에 긍정적 역할을 할 TTi코리아에 많은 관심과 격려 부탁드립니다. 모두 새해 복 많이 받으십시오. 



미국 밀워키 New Product Symposium 참가

 

“Milwaukee” World-Renowned Premium Power Tool
Nothing but HEAVY DUTYTM


Yong-Bum Park,
General Manager of Techtronic Industries Korea LLC (TTi)


Overseas power tool manufacturers are expected to face fierce competition in Korea by presenting new products equipped with wireless charging in order to enlarge their tool market share business in the midst of changing trends. From experts' point of view, they will find an efficient product based on the durability, portability, high performance and so on. If they are satisfied with all features, they would not hesitate to buy it a little bit expensive though. In this regard, “Milwaukee” of TTi Korea is a dream tool which has led the premium power tool market in Korea with professional products and innovative services. In the new year of 2020, I met Mr. Yong-Bum("YB") Park, the General Manager of TTi Korea, and he radiated charismatic energy with his gentle speech. I could expect better "Milwaukee Korea" while summarizing his interview. _ Jessica Kim, Editor



 

‘TTi Korea Overwhelms Asian Market with
Wireless Charging Technology.
Since 2012 it was founded in Korea,
it has been growing 50% annually.’


Techtronic Industries Company Limited ("TTi"), established in Hong Kong in 1985, is the global company which manufactures and sells industrial construction equipment, power tools, measuring tools, outdoor power equipment and cleaning equipment as the largest manufacturing and trading company in Asia. TTi has 12 global brands headed by Milwaukee, AEG, and Hoover, which lead each industry. More than 24,000 full-time employees of TTi work in 40 jurisdictions around the world including North America and Europe. TTi exceeds revenue of KRW 9 trillion in 2018, a remarkable increase of 15.8% compared to 2017.
Among them, the Korean subsidiary has emerged as a rising power of TTi, located in Seocho-gu, Seoul, and currently there are over 70 full-time employees. They are actively engaged in external communication, and operate various channels which are service centers in Seocho, Cheonggye and Busan, Gwangju Milwaukee center, Pyeongtaek Milwaukee PR center and etc. In addition, TTi Korea recorded an annual growth of 50% accounting for more than 60% of TTi's sales in Asia. This significant sales growth was made possible by continuous investment in product development, and aggressive and innovative marketing strategies.
Secondly, there is the Jobsite Solution Specialist (“JSS”) team, a pivotal role in the field as a marketing expert on the jobsite. There are many people who want to experience the premium tools before purchasing them. So, the JSS team offers product experiences for customers at the point of contact such as fairs and road shows to help users to choose the right tools for their purposes. As for now, Korean JSS Team has 15 experts around the country which wouldn’t be possible without HQ’s bold investment. This team will grow more and more, and there is no doubt that JSS team will do a critical role for TTi Korea’s growth as they have been doing for the company.
Lastly, The motto of TTi Korea, “At the end of the day, PEOPLE matter” is the key to building internal solidarity and cooperation. TTi Korea will continue to lead the innovation at the forefront of the tool industry with humane and challenging attitudes.


JSS팀(Jobsite Solution Specialist)




Milwaukee PowerTool with the Advanced
Battery Technology Leads TTi Korea.’


About 86% of TTi's sales come from power tools, hand tools and accessories, and 14% are in cleaning equipment such as the American cleaner brand, Hoover. The representative brands of TTi Korea include Milwaukee, AEG, Empire and so on. Above all, the Milwaukee Electric Tool Corporation, the core of the Korean business, is a American premium brand that was founded in Wisconsin, USA in 1924. The Milwaukee Electric Tool Corporation is now over 100 years old, and has the industry's most patented technology and consistently leads the American market. In particular, Milwaukee has the widest range of products in the industry that are compatible with the same volts (12V, 18V) which has become phenomenal in the global market (M12: more than 100 / M18: more than 200). In the second half of this year, Milwaukee will launch the world's first wireless light equipment, MX FUEL, to provide the best solution to the construction industry.


‘Milwaukee Takes Great Pride in Batteries.
The world's top semiconductor companies are also surprised.’


The M12 and M18 batteries, which are the core of Milwaukee's power tools, are equipped with the cell technology of Korean companies that produce the world's best semiconductors. Particularly, Milwaukee was rated  by partner semiconductor companies as the one of extraordinary companies that focuses on batteries through TTi which has been committed to manufacturing innovative batteries. As such, Milwaukee is expected to continue to make bold investments and research in the future by forming long-term partnerships with major VIP clients of the world's top semiconductor companies.



Frazer McEwan, Vice President of Milwaukee Asia holding 'Save Earth Mileage Card'
@Busan Service Center


‘Turning Point of 20 Years Tool Life in Milwaukee’


"Eighty percent of my life is the wind that built me up," the Korean poet, Mr. Jeong-Joo Seo (May 18, 1915 ~ December 24, 2000) said. The General Manager of TTi Korea, YB Park borrowed his phrase and express himself: "I would like to say that 80% of my life is the warmth of the power tool market that has led me."
The biggest reason that YB Park, GM at TTi Korea engage in the tool industry for more than 20 years is the technical appeal of the power tools that he felt at the beginning of his job and warm human relationships with agencies. In the year 2010, it was his turning point in life while he was walking honestly toward the power tools industry that he was fascinated as a tool man. Milwaukee, the global tool put him in charge of the establishment of a Korean corporation. He started out with the pride of being a leading brand in the Americas and Australia, and his good relationship with headquarters. However, It was not easy to lead Milwaukee Korea because the Milwaukee brand had not started a full-fledged business in Asia at that time. Therefore, he prepared the Korean corporation with a more flexible and unique mindset for 2 years unlike the way most others have been doing in the industry. After his tireless efforts, TTi Korea finally began  with just two employees at the shared office in October 2012.

Since then, Milwaukee Korea has continued to grow explosively in the Korean tool market through its lavish investment and research. In fact, it has grown to 50% annually despite being a latecomer about 15 years later than its competitors in the Korean market. Moreover, Milwaukee Korea has achieved KRW 400-500 billion in sales, and also has been reborn as an industry-leading heavy-duty power tools in the Asian market. In addition, it overwhelms the tool industry by continuously releasing a variety of new products every year. Milwaukee launched more than 30 new products in the Korean market last year alone. Being able to launch two or three new products a month means that it has the utmost confidence in its products and technology. YB Park, GM at TTi Korea is convinced that Milwaukee is the Electric Tool Corporation exclusively in Korea that releases dozens of new products every year based on its continuous study. He expressed aspirations for the future: “We will carry on presenting Milwaukee's unique premium tools and write a new history in the industry.”


‘Happy Employees of TTi Lead to
Happy Customers.’



When YB Park, GM at TTi Korea established TTi Korea, he wondered which company is the best company. He determined to build a happy company which improves employee happiness.
“You know, if there is a company where employees want to go to work in the morning and look forward to future in their team, they would work more enjoyably and passionately. It is no doubt that the company and employees can develop together. I expect that TTi might have several small and big changes as TTi develops in the future. Nevertheless, we will keep creating such a happy TTi Korea that puts employee happiness at the top of the list.


‘TTi is the Premium Power Tool Company that
 Fosters Talented People in Korea with its Unique
 Technology.’


'밀워키 Save Earth 마일리지 프로그램'을 시행하고 있는 부산서비스센터

The signing of the MoU at the Korea Maritime and Ocean University on 11th of December 2019 was a significant event for TTi Korea because it was the first industry-academic cooperation since TTi Korea was founded. TTi Korea is focusing on nurturing future talents beyond simple donations. Among all the universities in Korea, the reason why TTi Korea actively pursed MoU with Korea Maritime and Ocean University is that the university actively fosters talented students of shipbuilding industry in Korea and invests a lot on cutting-edge technology, which goes along with TTi’s culture and future plan. TTi Korea is not only planning to donate Milwaukee Tools, but also TTi Korea’s JSS team will visit the university to provide students with a wide range of skill-training on proper equipment use and jobsite safety. Starting with the Korea Maritime and Ocean University, TTi Korea plans to go on expanding support for outstanding talents who will lead the Republic of Korea not only in the shipbuilding industry but also railroads, aviation, and firefighting. TTi Korea believes that they can learn about their expertise and contribute to the national industry.
Furthermore, TTi Korea plans to enlarge the Leadership Development Program (“LDP”) in 2020 to recruit outstanding college students and cultivate global talents. LDP is a leadership training program that allows rookie employees to work in two departments by taking advantage of TTi, a multinational company that extends to overseas countries. Even though it was first implemented in Korea last December, it has received enthusiastic responses from college students who want to grow into global talents. So, TTi will continuously carry out the LDP to offer opportunities for more students to enter the world stage, and also to further boost the Korean economy in terms of expanding youth employment.
Finally, TTi Korea has started the “Milwaukee Save Earth Mileage Program” to protect the environment since 2019 for an era of eco-friendly. The Save Earth Mileage Program is a special environmental project that offers mileage service for customers able to purchase for Milwaukee merchandise when returning waste batteries to TTi Korea. TTi has already introduced high-performance batteries with cycle life and durability to minimize waste battery generation. But, TTi is actively carrying out the program in order to prevent environmental pollution for batteries which reach the end of their life and then are inevitably left alone. YB Park, GM at TTi Korea said, “It is easy to overlook our symbiotic environment as companies pursue their goals. We, TTi look further than running fast. ‘If Not Now, When? If Not Us, Who?’ We will show you the global power tool company that leads the environment with the great mindset.”


2020, the Year of Innovation and Growth


The primary keywords of TTi Korea in 2020 are ‘innovation’ and ‘growth’. He said, “In today's fast-changing world, creativity is more important than anything else. If this creativity is combined with passion and challenging spirit, I am sure that there will be greater synergy. Since TTi Korea has been continuously developing with extraordinary tenacity and challenging spirit for the past seven years, we will not stop growing as a market-leading innovative product in 2020. I wish you all the year 2020 of great growth through innovation. We ask for your interest and encouragement to TTi Korea, which will grow further in 2020 and play a positive role in society. Happy new year to all of you!”  [1087]


 

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